Vážení zákazníci, obchodní přátelé,

blíží se vánoční svátky, a proto bychom Vás rádi s předstihem informovali  o naší pracovní době a expedicích přijatých objednávek v období Vánoc a Nového roku 2018.

Poslední 52. týden  Pondělí - pátek

25. 12. 2017 a 26. 12. 2017 svátek vánoční

27. 12 . 2017 do 29. 12. 2017 bude naše společnost uzavřena

1. 1. 2018  Pondělí - Státní svátek 


Česká republika:

Poslední balíky expedujeme  poštou  ST 20. 12. 2017 (objednávka do ÚT 19.12.)
Po Novém roce expedujeme  balíky  poštou  ČT 4. 1. 2018 (objednávka do ST 3.1.)

ZÁVOZ do Prahy bude poslední ÚT 19. 12. 2017 (objednávka do PO 18.12.)
ZÁVOZ do Prahy po Novém roce ST 3. 1. 2018 (objednávka do ÚT 2. 1.)

Slovenská republika:

Poslední balíky expedujeme poštou 20. 12. 2017 (objednávka do ÚT 19.12.)
Po Novém roce expedujeme  balíky  poštou 4. 1. 2018 (objednávka do ST 3.1.)

ZÁVOZ do Bratislavy bude poslední ČT 21. 12. 2017 (objednávka do ST 20.12.)
ZÁVOZ do Bratislavy po Novém roce ČT 4. 1. 2018 (objednávka do ST 3. 1. )




Jak zhubnout s celiakií

Jedním z příznaků celiakie je i to, že člověk navzdory zdravotním potížím (jako je například průjem) přibírá na váze. Váha by se mu sice měla po určité době od nasazení bezlepkové diety vrátit k normálu, ale čas od času by chtěl zhubnout nějaké to deko, nebo kilo každý, celiaky nevyjímaje. Otázkou však je, jak zkombinovat bezlepkovou dietu s dietou redukční.

Člověk trpící celiakií může dodržovat v podstatě jakoukoliv další dietu, ale vždy si musí dávat pozor na potraviny, které konzumuje. Základem většiny redukčních diet jsou různé typy příloh, zejména luštěniny, celozrnné těstoviny, nebo také kuskus. A právě kuskus by celiak neměl vůbec jíst, jedná se totiž o spařenou a do kuliček tvarovanou krupici z pšenice, ječmene, nebo prosa. Také tzv. knäckebroty, které často nahrazují v jídelníčcích dietářů běžné pečivo, jsou plné lepku. Živiny, které tyto potraviny obsahují (je to zejména vláknina), je pak zapotřebí do těla dodávat buď skrze jiné potraviny, nebo potravinovými doplňky (k těm by se ale mělo přistupovat až v poslední řadě). Pokud si správným jídelníčkem nejste jisti, stačí vyhledat nutričního terapeuta, který vám ochotně při jeho sestavování poradí. Existuje také řada kuchařek, které se zaměřují na toto téma a kde najdete užitečné rady, jak správně postupovat.

Kromě změny v jídelníčku musí se člověk, který chce hubnout, především hýbat (ať už se jedná o celiaka, či „normálního“ člověka). 


<< Zpět na články