Dovozce bezlepkových potravin

Jak zhubnout s celiakií

Jedním z příznaků celiakie je i to, že člověk navzdory zdravotním potížím (jako je například průjem) přibírá na váze. Váha by se mu sice měla po určité době od nasazení bezlepkové diety vrátit k normálu, ale čas od času by chtěl zhubnout nějaké to deko, nebo kilo každý, celiaky nevyjímaje. Otázkou však je, jak zkombinovat bezlepkovou dietu s dietou redukční.

Člověk trpící celiakií může dodržovat v podstatě jakoukoliv další dietu, ale vždy si musí dávat pozor na potraviny, které konzumuje. Základem většiny redukčních diet jsou různé typy příloh, zejména luštěniny, celozrnné těstoviny, nebo také kuskus. A právě kuskus by celiak neměl vůbec jíst, jedná se totiž o spařenou a do kuliček tvarovanou krupici z pšenice, ječmene, nebo prosa. Také tzv. knäckebroty, které často nahrazují v jídelníčcích dietářů běžné pečivo, jsou plné lepku. Živiny, které tyto potraviny obsahují (je to zejména vláknina), je pak zapotřebí do těla dodávat buď skrze jiné potraviny, nebo potravinovými doplňky (k těm by se ale mělo přistupovat až v poslední řadě). Pokud si správným jídelníčkem nejste jisti, stačí vyhledat nutričního terapeuta, který vám ochotně při jeho sestavování poradí. Existuje také řada kuchařek, které se zaměřují na toto téma a kde najdete užitečné rady, jak správně postupovat.

Kromě změny v jídelníčku musí se člověk, který chce hubnout, především hýbat (ať už se jedná o celiaka, či „normálního“ člověka). 


Objevte chuť bezlepkových potravin Schär


<< Zpět na články