Dovozce bezlepkových potravin

Bezlepková dieta aneb Co jíst a čemu se rozhodně vyvarovat

bezlepkové dietě vede většinou dlouhá a strastiplná cesta, která má ale šťastný konec. Zpravidla se jedná o dlouhá léta nevědomosti a zažívacích problémů, které vás jednoho dne dovedou k myšlence, zda netrpíte celiakií. Po vyšetření se zjistí, že ano a váš opravdový boj, tedy boj ze sebe sama může začít. Nejtěžší není vzdát se křupavých rohlíků a úžasných těstovin, ale pocit, že se jich vzdáváte nadobro. Občas vám malý ďáblík na rameni našeptá, že jeden rohlík přeci nemůže ublížit, ale opak je pravdou. Nejenže jeden rohlík vede zpravidla i k druhému, třetímu a pak celé pekárně, ale hlavně ke zkrácení života a dalším zažívacím problémům. Díky celiakii si totiž každé malé zahřešení ukládáte do budoucna.

Jak řešit chuť na pletýnku či rohlík? Dnes naštěstí existuje množství firem, které poskytují kromě jiného i bezlepkové potraviny jako jsou nejrůznější chleby, rohlíky a pletýnky. To je alternativa, kterou se můžete dát.

Co rozhodně nejíst

  • Základní princip bezlepkové diety říká, vyřadit z jídelníčku vše co lepek obsahuje. Především to jsou obiloviny, jako je ječmen, žito a hlavně pšenice, kde je lepku nejvíce. Neznamená to říct sbohem jen křupavým rohlíkům, ale také většině uzenin a občas i mléčným výrobkům. Prostě všemu, kde je obsažen i takzvaný pšeničný škrob. Čemu se tedy hlavně vyvarovat?
  • Mouka, tzn. i pečivo (nejen bílé, ale i celozrnné)
  • Krupice

  • Ovesné vločky, cornflakes a müsli (raději si vždy pročtěte, co daný produkt obsahuje, abyste nesáhli vedle)

  • Těstoviny (což je pro mnohé opravdu velká rána)

  • Výrobky obsahující pšeničný škrob, jako jsou uzeniny, mléčné výrobky, cukrovinky apod.

V dnešní době ale mnohé lze snadno nahradit. Existuje bezlepková mouka, kterou seženete od 50 do 100 korun za kilo, když se budete snažit i levněji. Stejně tak bezlepkové pečivo, které je většinou baleno po čtyřech či šesti tak, že jeden kousek vychází na přibližně 10 korun. V neposlední řadě lze koupit i bezlepkové těstoviny, párky a z plnotučného mléka přejít třeba na sojové či pro milovníky na mandlové.

celiakií nebudete mít horší život, bude jen trochu jiný a možná i zajímavější.


Objevte chuť bezlepkových potravin Schär


<< Zpět na články